2009/05/25

Skitsliten

Det är 3:dje eller 4:de natten Lilly vaknar. Känner mig skitsliten. Och då har det ändå bara varit att gå in och lägga henne. Förutom första natten då hon var helt hysterisk. För tro inte att min kära make hör henne på natten.
-Va, har hon varit vaken inatt?
-Mmm hon var jätteledsen. Och ni kan höra mutterheten när jag säger det med va?
Måste beundra mig själv, och alla andra som klarade av vakna nätter med ammning och annan matning tidigare. Fattar inte hur man orkade då. Med tanke på att man sitter här nu och beklagar sig över 3 eller 4 vakna nätter;-). Då var jag uppe två gånger per natt i ca en månads tid innan hon nöjde sig med en gång. Jag har för mig att hon sov hela natten när hon var 3 månader så jag var ändå ganska förskonad med nattvaken.
Jag får nog gå ut och googla lite om det är så att det är någon fas vid 20 månader. Vi kan knappt röra oss i hallen för just nu vaknar hon jättelätt. Och sen då att hon har börjat vakna om nätterna också. Hon har dessutom börjat bli svår vissa kvällar att lägga också. Hon blir jätteledsen när vi lägger henne. Och det slutar alltid med att vi får ta upp henne. Och efter att hon har fått springa runt en stund brukar det gå. Det skulle Anna Wahlgren hört. Tror ni hon hade gått i taket då;-).
Jag hoppas det går över snart för ingen av tjejerna har varit svåra att lägga och har för det mesta sovit bra.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails