2009/05/08

Känner det i mina fogar;-)

Har varit och hälsat på Helén och Engla idag. Var jätteroligt att träffa dom. Helén har fått en liten kula men det är klart bebis kommer ju i slutet av juni. Man blir allt lite sugen, eller snarare mycket sugen, när man ser bebismagar. Känslan att känna bebis alla rörelser i magen är så jäkla häftigt. Foglossningarna är tyvärr inte det. Frågan är om man hade vågat sig på en till, om man nu varit överens om det vill säga. Risken är väl stor att det sätter sig och jag får ont med en gång;-).
-Vännen vi är med barn.
- Va hur vet du det vi har ju precis gjort det
-Känner det i mina fogar;-)
Tror ni det kan vara ett realistiskt samtal;-)?

Molly tog nog Engla för lite äldre än vad hon är. Hon är bara 2 1/2månad äldre än Lilly men hon verkar mycket äldre än Lilly tycker jag så det är kanske inte så konstigt om Molly också gjorde det. Molly tyckte att dom kunde gå ut och leka, själva. Nja, ingen bra idé.

Ikväll efter middagen ringde M och frågade efter Molly. Klockan var då kvart i 7. Tyvärr så frågade hon ju bara Molly om dom kunde leka och hon var helt inställd på det men det var för sent. Vi har haft halv 7 på vardagar och 7 på helger. Vi började diskutera tiderna och vi kom väl fram till att vi måste kanske förlänga tiden på helgerna. Vi har bestämt halv 8 på helgerna men har kvar halv 7 på vardagarna. Tycker det är svårt med tider. Men man måste nog gå lite efter hur dom är. Visst hon hade säkert klarat lite längre men sen behöver hon ju komma i säng i ungefär samma tid iaf. Dessa svåra belut;-)

Hur gör ni andra med barn i 4 1/2 årsåldern?

3 kommentarer:

Sara sa...

Hej! Jag har som du varit tvungen att prioritera om mina barns kvällstider på senare tid eftersom jag inser att andra barn är faktiskt ute när mina barn sover:D

Vår 4,snart 5 åring är vaken till strax efter 7 på vardagar och till 8 på helgerna,sexåringen får vara vaken till 8 på vardagarna och på helgerna lägger hon sig 8 men får läsa en stund. Vår tolvåring får gå ner på sitt rum mellan 21-21.30,tidigt kanske men eftersom tvååringen vaknar kl 6 varje morgon så vill jag ha lite tid med maken innan vi ska sova:)

Hittade in hit från viktsnack på aff,compax är mitt nick där:)

Barnens Hjältar sa...

Mina små nattas vid åtta på vardagar (de skall upp sju). De sover på dagis bägge två så innan går inte. Tyvärr somnar de sällan före 21 ändå.
Åttaårineg har halvnio på vardagar, de stora klockan 22 på vardagar. På helögerna läggs alla när de/vi märker att de är för trötta för att vara uppe :P
Sena tider jag vet men vi är alla kvällsmänniskor.

Nettan sa...

Tack Sara och Barnens för era kommentarer.

Jag tycker det är svårt när man har fasta tider men att dom inte går ihop med lek. För samtidigt vill man ju gärna att hon är ute och leker när dom andra barnen kommer och frågar.
Svårt det där:-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails