2009/05/07

Alternativ behandling

Rickard vann ett presentkort på julskyltningen till Orianns friskvård. Jag fick det av honom. Är lite skeptisk mot sådan men det var ju dumt att bara låta presentkortet gå ut. Det skadar ju inte att prova menar jag. Fungerar det är det ju jättebra:-)
Så idag var jag på min första alternativa behandling hos Oriann. Jag har genomgått Qi-terapi, andats singlettsyre och legat i ryggradstränaren.
Jag kom in i ett ljust rum med en brits och lite appareter i. Ljus tända och pling-plong musik mycket svagt i bakgrunden. Fick ta av mig strumpor och skor och lägga mig ner. Var en härlig värmematta på britsen och en stor kudde som jag fick under knäna. Sen började hon mäta mina meridianer(stavning inte en aning) för att se om jag hade någon obalans i mina organ. Jag låg ganska bra faktiskt. Hon hittade lite på lever, njurar, galla och tarmar. Det låg lite lågt. Sen körde hon med den nållösa akupunkturen för att stärka det som var lågt. Olika ställen på fötterna, händerna, magen, huvudet och ryggen. Kände ingenting.
Under tiden hade jag fått en grimma som jag andades syre genom. Fick lite äckelkänslor precis när hon satt på det för det luktar så illa med syre, lite sjukhuskänsla, men det förvann fort.
Jag höll på att somna när jag låg på mage och hon höll på med ryggen. Det var så avkopplande att ha någon som pysslade om bara mig även om det nu var en behandling.
När det var färdigt tog hon prov på någon surhet i munnen men det var bara bra och sen fick jag även lämna urinprov och även det var bra.
Sen kom den stora chocken. Hon gav mig en lite snaps som jag skulle hålla i munnen en lite stund och sedan svälja. Det var så jäkla äckligt. Starkt, strävt och beskt. Och det visade sig att det var så man skulle smaka det för då hade man ingen zinkbrist så även det var bra.
Sista behandlingen var en liten luftmadrass på en halvbänk. Man låg alltså med benen utanför. Fötterna fick jag sen lägga upp i en liten apparat som körde benen i en åttarörelse. Detta skulle då sära koterna i ryggen så att diskerna får bättre plats.
Hela behandlingen tog nästan 1 1/2 timme. Jag sitter och väntar på lite symtom nu men ännu känner jag inget. Hon sa att om det var så att jag kände av något de närmaste dagarna kunde jag kontakta henne om jag ville ha fortsatt behandling. Hon trodde jag skulle klara mig med 2 till eftersom jag redan låg så bra. Men det är ju dyrt så jag får se. Men sen samtidigt om det nu kan göra att kroppen mår bättre kan det faktiskt vara värt det. Kanske beställa tid om ett år, mest för skoj skull, och se hur kroppen mår då när jag ätit korall så länge.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails