2009/05/03

Jaha, nya rön... Igen


Jaha mina vänner nu har det kommit nya hälsorön igen. Och håll i er nu. Nu ger frukt bukfetma:-o. Är det konstigt att man inte orkar lyssna på alla alarmerande hälsorön som kommer. Alla motsätter sig varandra så här står man villrådig och vet snart verken in eller ut. Men att det finns socker i frukt vet väl alla. Och det är väl med frukt som med all annan mat.

Lagom är bäst

Det förstår man väl att man inte ska vräka i sig men det kan man inte med någon mat. Överläkaren som kom fram till detta vill väl också vara med i hälsodebatten och måste kanske skapa just debatt, vad vet jag. Men det känns ganska blahablaha att man skulle låta bli frukten. Jag tänker iaf inte sluta äta frukt till mellanmål.
Kan undra vad alla moralkärringar ska säga nu förresten. Dom som ratar socker i allt och inte låter sina barn ens smaka på tårta på sin 1-årsdag. Det måste bli ett himla dilemma för dom nu när plötsligt frukten också innehåller SÅ mycket socker. Vad ska nu serveras till mellis till dom små guldklimparna;-)?
Men i ärlighetens namn så orkar jag faktiskt inte ta in fler hälsorön just nu. Just eftersom dom är så motsägelsefulla. Ät fet, ät INTE fet. Ät frukt, ät INTE frukt. Om det hade funnits en mellanväg bara. Varje diet är så jäkla strickta och vägrar inse att det finns andra sätt. Ta detta med gi eller viktväktarna tex. Två helt skilds dieter som ändå ger bra resultat beroeende på vad som passar för just den individen som genomgår dieten. All denna smutskastning på varandra gör mig snart galen. Inse att allt passar inte alla. Jag vet att det inte är dieter utan val man gör i livet men det är ändå lättare att kalla dom dieter.
Men tillbaka till frukten så känns det ändå lite over kill. Men vad vore media utan alla matdebatter igentligen. Eller det kanske var så att det inte fanns något nytt om svininfluensan så dom var tvugna att "chocka" på annat vis.

Nej om man kanske skulle gå och ha sig en apelsin kanske;-)

Ja förresten så kan ni läsa artilken här.

3 kommentarer:

Viola sa...

Äh man kan bli fet eller få cancer av allt numera. Men äter man lite sunt lagom mycket av allt så är det ingen fara. Vem vräker i sig uteslutande bara apelsiner tex?

Heidi sa...

tack så mkt :)

Anna sa...

Är så trött på det att jag inte ens orkar bry mig. Alla vet väl vid det här laget att man kan bli fet av vad som helst och banta med vad som helst. Det handlar ju bara om att förbruka mer än man stoppar i sig.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails