2009/05/15

Frysinventering

Veckan innan bb och cashen har verkligen fått hjul och gett sig iväg de senaste dagarna.
Så jag bestämde mig för att göra en liten frysinventering, jag menar så vi har till nästa vecka ungefär;-).
Vi har nog så vi skulle kunna klara oss i flera veckor tror jag.

Följande var i vår frys:
Kött, kyckling, fisk
1 pytt, 1 kg chivapchichi, kebab, 3 stekar, 8 kotletter, 5 fläsk, 2 soppben, 1 filé, 2 pkt grytbitar, 1 färs, köttbullar, 1 kycklingfilé, 1 kycklinglår, 5 laxfiléer, 2 pkt fiskpinnar, 1pkt hokifileér(10st), 1 pkt spättafileér(6st), 800 g räkor

Grönsaker, frukt
2 pkt potatisklyftor, 1pkt stuvad spenat, brysselkål, 2 påsar ärtor, 1 påse morötter, ärtor, bönor, 2 påsar wokgrönsaker, 5 påsar äpplen

Rester, färdigrätter
1pkt wraps, 1 mexikanstacopaj, 2 korvstroganoff, 1 pasta m. svampsås, 1 varm macka

Övrigt
1 påse riven ost, 1 påse frallor

Jag tror nog vi skulle kunna få ihop en matsedel för nästa vecka utan att behöva handla en massa annan mat. Vi klarar nog att bara handla lite mjölk, bröd, färska grönsaker & frukt.
Blir kanske tom pengar över:-D

Någon som har något bra förslag på vad jag ska göra nästa vecka nu när ni ser vad som finns?

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails