2009/05/10

I´m back:-)

I´m back:-)
Kan hoppas att någon har märkt mitt lilla avbrott.
Jag har jobbat helgen ochn haft dagturer. Gick delad igår och orkade faktiskt inte ens skriva en rad. Va, är hon sjuk;-). Gosade med tjejerna eller Lilly iaf för Molly var ute och lekte. Åt lite och sedan var det dags att köra iväg igen. Dom är riktigt tråkiga dom delade. Kan hoppas att vi inte behöver köra igång det nya schemat för då kommer vi att ha 4 delade på 6 helger. Är lagt på 16 veckor.
Var så jäkla sugen på romrussinglass så jag köpte en lite burk igår. Satt och åt och skrev rapport samtidigt. Sådan sak som gör mig så sur när jag faller som jag gjorde. Åt nästan halva burken och sen slängde jag resten. Fy på mig.

Idag jobbade jag till 14 men Johanna har konfirmerats idag och jag kunde gå vid halv 2 istället. Han upp och säga hej. Kände mig inte så värst fräsch men kändes iaf bra att varit där en liten runda. Åt en mycket liten bit smörgåstårta också och drack en kopp kaffe. Ingen tårta. Hade jag inte klantat mig igår hade jag nog kunnat tagit en bit men så blev det alltså inte.
Kände när jag kom hem sen att om jag skulle sätta mig så skulle det inte bli någon promenad. Så det var lika bra att ta den med en gång. Fick bli en runda extra så glassen försvinner också;-). Jag tycker jag utökar rundorna men tidsmässigt blir det bara lite längre. Jag måste ha ökat stegen så jag går fortare. Jag tog nog en runda på över 2 km extra idag men det tog bara ca 10 minuter längre än häromdagen.
Jag måste till apoteket och se om jag kan hitta något till min stackars tå. Idag hade jag bolstrat upp den lite men jag har jätteont i den nu. Jag fick sätta lite kirurgtejt direkt på för det gör ont när jag har inneskorna på. Skit också.

Läste någonstans att man går ner mer i vikt om man skriver vad man äter. Just eftersom man ser vad man stoppar i sig bl.a. Så jag får väl kanske göra det då. Har ju inte gjort det dom senaste dagarna eftersom jag tycker jag har kommit in i maten bra igen, förutom den förbannade glassen då.

Min dag:
6.00 1 skål yoghurt m. musli & honung, 1 rågmacka m. ost, kaffe m. mjölk
10.30 1 rågmacka m. 2 ägg & räkor, tunt lager majonnäs, tomat
14.00 Liten bit smörgåstårta, litet glas pepsi, kaffe m. mjölk
17.30 Stuvade makaroner, köttfärsröra
Kommer troligtvis ta en apelsin sen
  • 1tim & 25 min rask promenad

Jag vill verkligen under denna vecka. Låt mig klara det så jag slipper tjata om det;-)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails