2009/05/29

Fortfarande en sjuk Lilly

Ny dag men fortfarande en sjuk Lilly.
Hade förhoppningar att det skulle gå bra med nattningen igår men det blev jag ganska snabbt varse om att det inte skulle bli. Provade en ny taktik till slut. Tog in Mollys spelare och satt på musik tyst i bakgrunden. Sen satt jag mig på golvet vid hennes säng och bara satt där. Sträckte mig in och smekte henne på ben eller arm när jag kom åt. Hon var skitarg ett tag. Sen lugnade hon sig faktiskt och satt sig ner och då kunde jag smeka henne på ben och arm. Och jag lovar att jag har aldrig sett ett barn kämpa så mycket för att inte somna. Ögonen gick i kors på henne. Hon kämpade och kämpade men till slut tog tröttheten över. Så till slut la hon sig ner och då tog det kanske 5 minuter innan hon sov riktigt.
Så tro det eller ej, jag var i säng innan 11 igår. Orkade läsa några sidor innan jag somnade. Lilly vaknade en gång vid 12 och en gång vid halv 2. Kunde bara gå in och lägga henne.
Och idag sov vi ända till halv 8. Så jag känner mig mycket piggare idag även om jag fortfarande är trött.

Men hon mår inte bra för hon äter knappt något. Och det säger ju inte lite med tanke på hur matglad hon är i vanliga fall. Tempen slutade på 37,7 i morse men den kommer säkert att stiga lite. När jag tog på henne tröjan hostade hon till lite och kräktes lite. Slemmigt som tusan så det var ingen vanlig kräk. Nu springer hon runt och busar.

Jag kommer att få ta min första VAB idag. Blir bara några timmar eftersom jag ska jobba ikväll. Rickard kunde komma ifrån lite tidigare och jag kommer lite senare så löser vi det. Men jag har barn på 4,5 år och 20 månader och inte behövt VABBA innan. Det är ganska bra. Barnen har lyckats vara sjuka när jag är ledig.
Ja det blir mycket sjukdom just nu. Och gnäll över utebliven sömn för mamman. Men sen har vi aldrig haft dom bekymmerna heller med att ha barn som är svåra att natta. Så man står här nu som ett fån och vet inte vad man ska ta sig till. Men det löste sig bra igår tycker jag och det känns skönt att veta inför nattningen ikväll.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails