2011/04/02

Hår eller icke hår? Var rädd om muffen.

Nämn orden rakat eller orakat och genast har man en hop med både för och emot.

Nämn orden ”Det är sexigt att ha håret kvar” och genast kommer en hög med, framför allt män, som genast måste säga att så inte är fallet.

För tydligen är det väldigt känsligt att gå ut att säga att det är ok att ha hår på muffen. Ni vet den där naturliga looken.
För idag fick jag lära mig att kvinnor som inte rakar sig är smutsiga, lata, ofräscha och väldigt osexiga.
Sådana uttalanden gör mig lite fundersam på vad man egentligen ser hos sin partner. Har inte lust och sexighet att göra lite med hur man känner det tillsammans med vederbörande. Är lust och sexualitet enbart rakade kön?

Kravet på den kvinnliga ohårigheten har gått lite för långt kan jag tycka.
Allt en produkt från porrindustrin.
Och förändringen på 10-15 år är enorm. För 10-15 år sedan reagerade man ganska mycket på en rakad muff med porrsträng medans man idag inte ens skulle fundera på att det är så.
Man skulle nog kunna kalla hela fenomenet porrskadat, som så många andra konstiga ideal. För utan porren hade detta idealet inte kommit.
Men som med så mycket annat ska vi kvinnor göra allt för att behaga mannen.

Mannen styrs bara av lust.
Denna lilla klyscha trodde jag var död men när man läser vissa kommentarer som till exempel:
”Har min kvinna minsta stubb blir det absolut inget. Det ska vara rent och blankt”
Say what?
Hur många gånger om dagen måste denna tjej raka sig då.
För jag kan säga att efter en halv dag är man inte len och blank längre. Redan då känner man ett litet lätt stubb.
Så en muff som rakas så ofta kan inte må speciellt bra. För upplysnings skull så mår inte muffen bra av för mycket tvätt.

Den stora frågan är kanske då också.
Alla dessa män som tycker det är så äckligt med hår.
Hur ser era era regioner ut?
För jag hoppas ju att ni har porrpung och helrakade runt hela paketet. För vi tjejer vill ju inte ha hår i munnen.
Bara att skriva orden och läsa dom gör att man förstår det tramsiga i hela debatten.

Det är ganska tragiskt att det ska behöva tvistas om hårets vara eller icke vara.
Och det som gör det så tragiskt är smutskastningen av det icke rakade. Det är verken smutsigt eller ofräscht med hår. Vad gäller sexighet så sitter det väl i betraktarens ögon. Men att hänga upp sig på enbart detta. Nopp, det blir inte bra.
Det är väl upp till var och en hur man själv vill ha sin muff. Vill man raka så gör det men personligen skulle jag aldrig raka för att någon kräver det utan jag skulle göra det för att jag själv vill. Men det är väl som med allt annat. Jag skulle aldrig ställa upp på något sexuellt som jag inte skulle känna mig bekväm med. Jag skulle aldrig göra något enbart för att min parter vill.

Jag tror att man många måste lära sig att tycka om sig själva mer på det sexuella planet för att våga säga nej.
Så raka inte bara för att porrstinna partners vill.
Och nej, jag är ingen frigid liten sak som verken gillar sex eller porr. Jag är ingen überkvinna som aldrig rakar mig. Jag har bara en liten åsikt om det.

6 kommentarer:

MustaPekka sa...

Jag älskar rakat och det gör även frugan!Kör även själv med "porrpung" så hon slipper spotta hårbollar efter en härlig avsugning. ;-)

Nettan sa...

MustaPekka:
Det är aldrig trevligt med hår i munnen ;-). Man jag kan lungt säga att någon bitterfitta med vildvuxen buske som avskyr porr är jag inte som du så snällt påpekade att kvinnor som inte rakar sig i tid och otid är. Det är kanske lite detta jag ville ha fram, att så fort man inte följer porridealet så är man en bitterfitta som inte har något liv. Tycker båda det är ok så är det inget att snacka om men när en tycker att den andra ska göra det för att behaga denna tycker jag det är fel.
Ha en bra dag / Nettan

Anonym sa...

Tråkig medicinsk kommentar.
Håret har finns där för att skydda muffen från föroreningar. Bland rakade förekommer också betydligt fler med olika infektionsbekymmer nedtill. Håret har också med feromoner att göra.
Och - håret är skönt sexigt, ja skönporrigt!

Anonym sa...

Håller helt med dig i det du skriver.

Anonym sa...

Håller helt med dig. Det här porrfilmsidealet har gått alldeles för långt. Bra att du tar upp det här ämnet.

Jag har själv en tonårsdotter och blir ledsen när man läser om unga tjejer som tror att de måste ställa upp på allt. Helrakat och pole dancing...

Män som här ovan som kräver helrakat... ja, jag orkar inte kommentera det. Det är bara att gå in på hans blogg och kolla runt lite. Skulle inte ta i en sån man med tång ens.

Tjejer stå på er och lär er att tycka om er själva som ni är!

sandra sa...

Jag har inte varit helrakat sen tonåren och då enbart när jag hade mens. Men självklart ansar och
det, vill inte ha hår utanför trosan ;)

Jag tror håret är där för en anledning liksom och så är det ju skyddar mot smuts och bakterier... Vilket är bra=)
Och jag har under åren märkt skillnad om jag varit helrakad eller ej på hur underlivet mår.

Och det går väl att utför oralsex med hår också? herregud e ju inte där du är och slickar eller suger
båda könens underliv blir ju subbigt efter en kvart, kul och ha den där stubb känslan på tungan och i käften. Vem fan har tid att raka sig varje kvart liksom...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails