2009/04/01

Plommonträdet, bye, bye

Vilken härlig dag det har varit. Och så har man suttit inne med schemat hela dagen. Gjorde en morgonrunda imorse och sen kom jag inte ut förren vi halv 4 igen.
Gick upp och hämtade tjejerna och när vi gick ner till bilen kände man hur varm solen var.
Lilly tyckte nog det var otäckt att sätta sig i en varm bil för hon blev ledsen med en gång. Hon var alldeles svettig i håret, det lilla hon har, när vi kom hem. En liten nätt resa på ca 5 min bara.
Var bara inne och gjorde lite mat och sen gick vi ut i trädgården. Har sågat ner plommonträdet ikväll. Vi måste ha lite mer plats till allting. Alla träden tar hela platsen. Så nu är det bara äppelträdet kvar. Ska beskäras kraftigt men det ska vara kvar.
Vi har fått en gungställning, som nog aldrig blir hämtad känns det som eftersom vi måste ha ett stort släp, och det hade varit bra att ha den men en babygunga också till Lilly. Eller hon är kanske för stor för en sådan. Vi ska även göra en liten sandlåda. Blir så mycket lättare att vara ute på tomten när det finns grejer till kidsen.
Ja, härligt har det varit ikväll iaf. Det var bara in och tvätta av Lilly och göra henne iordning, en flaska välling, sen sov hon gott. Molly somnade nästan med en gång också. Hon har varit inna hos E hela kvällen så henne har man knappt sett. Hon stack in dit så fort vi kom hem.

Molly har ju fått nya skor. Jag tror aldrig jag har sett någon som har varit så stolt över ett par skor innan. Att det sen råkade vara skor som blinkar också gör det ännu bättre. Jag såg faktiskt inte det när jag köpte dom så det blev ju riktigt lyckat. Hon talar om för alla vi möter att hon har nya skor, som blinkar då. Och ni ska tro att dom är SNABBA. Och hon visar gärna också hur snabba dom är. Tar fart och springer iväg. Obs, det är skorna som är snabba, inte hon så tro inte det♥

Bara en vecka till Jessica kommer. Vad jag längtar att träffa henne. Ska bli roligt att träffa hennes nya också. Ja han är ju ny för oss men inte för henne. Tyvärr ska dom inte stanna så länge denna gången. Blir bara precis över påsken. Och dagarna börjar bli fulla redan. Dom kommer onsdag, tror jag. Torsdag kommer mamma och fredag ska vi upp till pappa på dagen. Ska nog göra en lite påskbuffé på kvällen eller om det blir grillat kanske om vädret tillåter. Umgås över några öl och ha allmänt trevligt. Vad jag längtar. Tror jag måste ringa och prata med henne nu och höra så det blev på onsdag dom kommer. Tjingeling

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails