2009/04/07

Vem tar ansvaret????

Jag kan inte förstå hur politiker tänker. Jag kan förstå att en kommun måste spara pengar osv. Det jag sbsolut inte kan förstå är hur man då väljer att göra indragningar i tex vården. Våra gamla som kanske lever sina sista år hemma ska plötsligt inte kunna erbjudas den hjälp dom behöver för att kunna göra det. Vad är livskvaliteten när vi som vårdpersonal kommer inrusandes, säger godmorgon samtidigt som gröten slängs in i micron. Snabbtvätt, kläder och mediciner. Hmm, jag har inte glömt något nu. Jag lider verkligen när det blir på detta viset. Det gör ont i mitt hjärta att se dom gamla behandlas på detta viset.
Jag kan inte förstå varför det måste finns olika budgetar till olika avdelningar. Hur den ena avdelningen kan spotta ut miljontals kronor på att bygga saker medans det inte finns pengar till vården. Det finns absolut ingen logik alls i det resonemanget. Hur man väljer att satsa på döda ting medans man sparar på levande. Jag får fasen inte ihop det. Och det gör mig så jäkla arg. Men vad vet jag som bara är ett litet fotfolk som måste förklara varför vi inte kan utföra vissa saker. För tro inte att det är politikerna som tar det ansvaret. Nej, ni det är vi som får stå till svars för det. Fy fan säger jag bara. Slutar nu för jag är riktigt irriterad.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails