2009/04/04

Molly ringt själv:-)

Satt vid frukosten imorse, våra härliga helgfrukostar med bullar i ugn, ägg och oboy, och Molly frågade om hon fick leka med Julia. Det var väl ok om dom kunde så hon fick ringa och fråga själv. Lika bra att börja vänja henne vid det för jag avskyr verkligen att prata i telefon. Men för min del ringde alltid mamma om det var något så jag har aldrig varit van att ringa. Så därför tänkte jag ha en annan strategi med tjejerna. I den mån dom kan klara det själva får dom också ringa och fråga själva. Jag satt ju naturligtvis bredvid och pratade med Josse sen också men hon fick ändå ringa och presentera sig och fråga. Hon verkade dessutom väldigt stolt efteråt att hon ringt själv. Hoppas min plan fungerar:-)
Sitter och väntar på att tvätten ska bli färdig så jag kan hänga UT det och slänga in en ny. Vad jag älskar detta vädret:-)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails