2009/04/16

Nytt jordskalv

Strax innan lunch hördes ett muller och det började skallra lätt i rutorna. For upp och ut för att se vad det var. Syntes ingenting.
Första tanken var att det kanske var ett nytt skalv men avfärdade detta med logiken att vi precis haft ett och vad är oddsen att det ska hända fler här då? Ibland försöker jag faktiskt vara logisk;-).
Ska läsa Aftonbladet på nätet och då står det" Jordskalv i Skåne".
Då har man plötsligt varit med om två stycken då. Och min första tanke var allså inte fel. Jag trodde bara jag var lite nojjig men så var inte fallet, denna gången iaf;-).
Lite skrämmande att det har kommit ett nytt. Nu verkar detta epicentra ligga här uppe i norra skåne/småland så det är ju inte samma iaf.
Jag vill faktiskt inte vara med om fler. Är fullt nöjd som det är nu.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails