2011/01/28

Samtal mellan Molly och Julia

Samtal vid mellanmålet mellan Molly och Julia.

-Jag ska skaffa mig en valphund och 2 kattungar när jag blir stor sa Molly.
-Ja och vi ska jobba på skolan när vi blir stora. På skolan vi går på fast där Johanna är (två klassrum ner) svarade Julia.
-Jaha sa jag. Ska ni bli lärare då och jobba på skolan?
Dom tittade på varandra och och såg lite frågande ut.
-Ska vi bli det frågade Julia Molly?
-Nja svarade Molly kanske bara jobba på skolan. Ja vet du mamma? Vi ska bo ihop när vi blir stora också.
Julia nickade instämmande.
-Åh vad roligt sa jag
-Ja och sedan när vi blir riktigt stora ska vi ha barn inflikade Julia.
-Jaha, vad roligt sa jag och hoppades att inga frågor om barn skulle komma nu med tanke på att jag inte vet hur Josse har förklarat för Julia.
-Men först måste vi ha killar förstås. Du vet pojkvänner sa Molly och så började dom fnittra. Vi ska ha en vars en pojkvän. Fast vi har inte träffat några ännu så vi vet inte hur det blir.
Ja det var verkligen skönt att höra tänkte jag. Hade nog blivit jobbigt i längden att dela pojkvän även om det finns dom som klarar det.

Sedan blev det ett mycket invecklat samtal om hur man blir storasyster.
Julia ville veta om det verkligen inte var så att hon kunde bli storasyster när hon blev stor. Men det går ju inte eftersom det inte finns några småsyskon. Ja invecklat blev det i alla fall.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails