2011/01/27

Dag 29 ~Mina ambitioner~

Mina ambitioner för närvarande är nog att komma in på högskolan till hösten. Jag vill verkligen läsa vidare nu och jag har förberett det som kan förberedas. Jag börjar bli lite orolig att jag inte kommer in nu.Och när man laddat så mycket så skulle det vara förödande om det visar sig att jag inte kommer in.
Men nu ska jag tänka positivt.

Jag ska bli något när jag blir stor. Det är jag i och för sig nu med men jag ska bli akademiker och det har jag läst att det är stort. För är man inte akademiker är man lite efter och lite White trash. Vill ni ha källa på detta så är det bara att kolla in Familjeliv. Och på denna sidan kan nog vem som helst, förutom alla riktiga moralkärringar, känna sig ganska liten. Vill man ställa en fråga i forumet ska man tänka sig riktigt nog för innan för det spelar ingen roll hur man ställer frågan så kan du lite på att man kommer få någon nedvärderande kommentar. Speciellt om det gäller barn eller föräldraskap. Det finns många bra trådar där men också en massa konstiga saker. Eller snarare att det var bra trådar från början innan någon riktigt moralis hoppade in.

Visste ni till exempel att:
*Man inte är någon riktigt mamma om man inte föder vaginalt?
*Man har inte fött barn om man fått snitt
*Att man är äcklig och saknar självrespekt om man haft sex med mer än 5 personer (dock inte samtidigt)
*Har man lån kan man inte sköta sin ekonomi och kommer förr eller senare att hamna hos fogden
*Att man är bitter om man inte håller med
*Bråkar man ofta med sin man är man psykopat
*Om din partner onanerar har hon/han svikit dig och ditt förtroende så djupt att skilsmässa är enda utvägen
*Att är man kvinna och älskar sex är man nymfoman. Är man kvinna ska man aldrig orka ha sex eller ha lust till sex
*Att sex är äckligt , tidskrävande och allt är medias fel
*Att man lika väl kan ge sina barn arsenik om man ger dom risifrutti. Då dör dom i alla fall fortare.
*Om man någon gång blir arg/trött på sitt barn är man en usel mamma som inte kan uppskatta sina barn och soc-anmälan och tvångsadoption är enda utvägen.
*Men på fl får man inte diskutera i ett diskussionsforum, får då heter det att man "inte lyssnar på andras åsikter".
*Man ska inte ge sitt barn samma namn som något annat barn om man bor i samma stad

Ja, ni förstår. En helt tillförlitligt källa alltså.
Nu blev det ett litet sidospår igen men det jag ville ha sagt innan jag visade min källa var i alla fall att jag vill verkligen utbilda mig. Göra något nytt och spännande.
Så det är vad jag har för ambitioner just nu.

I morgon, sista dagen: Dag 30 ~Ett sista ögonblick~

2 kommentarer:

Katarina sa...

jaha.. så då är man oekonomisk äcklig nyfoman o usel mamma.. *suck*
sicken tur jag inte bryr mig *skratt*

Nettan sa...

Då kan vi ta varandra i handen Katarina :-).
Vissa saker som skrivs sitter man bara och gapar av och funderar i vilket forum det ligger i, om det är Sandlådan där alla ironiska trådar hamnar eller om det faktiskt är riktiga trådar. Men det är roligt att läsa vissa trådar. Mindre roligt att läsa dom som verkligen vill ha hjälp med något och vissa bara spyr galla över dom. Kram

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails