2011/01/19

Dag 23 ~Det här får mig att må bättre~

Närhet får mig att må bättre.
Jag är nog en väldigt fysisk person och det innebär att just närhet behöver jag mycket och ofta av.
Jag och kära maken kramas och pussas flera gånger om dagen. Tror nog att jag behöver det mer än honom men det är så skönt att bara stå en stund i hans famn och känna andetagen. En liten smekning i nacken, på armen eller på rumpan när vi går förbi. Räcker med en liten beröring för att jag ska känna hur glädjehormoner rusar till beröringsstället och gör det varmt. Och detta mår jag väldigt bra av.
Och drar man det snäppet högre, eller lägre beroende på hur man ser det, så är sex den ultimata närheten och beröringen. Där endorfiner rusar i hela kroppen och inte bara på beröringsstället. Och vem mår inte bra av det?
Så närhet och beröring mår jag väldigt bra av.

Något annat som också kan göra att jag mår bättre är när tjejerna kommer och kryper upp i famnen eller vid sidan om mig. Lutar sig mot mig och säger dom magiska orden:
-Mamma jag älskar dig
Åh vad jag mår bra då. Det värmer ända in i mammahjärtat.

Beröm kan jag också må väldigt bra av. Att få bekräftelse på att man gjort något bra, vad det än nu må vara. Även om jag alltid har haft svårt att ta beröm av någon anledning. Har väl för det mesta bara slagit bort det med ett
-Äsch det var väl inget,
istället för att ta det åt mig. Kanske beror lite på att jag inte känt att jag har dugt och därför slagit det ifrån mig. Men jag har mer och mer lärt mig att ta denna beröm och inom vissa delar kan jag till och med sträcka på mig och känna att fasen vad bra jag gjorde detta och det tycker faktiskt andra också, inte bra som dom säger. Men jag kan faktiskt fortfarande ibland få känslan av att är folk bara snälla eller dom menar det också? Jag hoppas att jag en dag kan släppa detta och verkligen lita på att andra faktiskt menar vad dom säger utan att jag ska tvivla. Att det ska vara så svårt att känna sig tillfreds med sig själv på insidan. 
Blev kanske lite utanför ämnet igen men det bara kommer.
Och vet ni? Jag tror jag kan må bättre av att få alla demoner och annat skit som ligger där innanför att komma ut även om det känns väldigt utlämnande när det nu börjar sippra.
 

I morgon: Dag 24 ~Det här får mig att gråta~

1 kommentar:

Halloj världen! /Inger sa...

Ja det där var en bra lista på sånt som nog de flesta mår bra av! :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails