2011/01/01

Nyår 2010/2011

Vi hade en kanon nyår i går. Lugnt och skönt. Vi bara umgicks över lite god mat, lite snacks, cider och sällskapsspel.
Till tolvslaget blåste det rejält och regnade även. Någon envisades med att försöka få upp ufo-lyktor men med den blåsten skulle man nog låta bli det. Det var en lykta som nästan landade på grannens tak men kom loss innan den svävade förbi vårt hus för att krascha i våra buskar. Gick och höll koll på den där den låg och brann så det inte skulle ta sig mer.
Molly hade kämpat hela kvällen för att hon ville se fyrverkerierna men somnade halv 12. Jag väckte faktiskt henne lagom för att hinna se dom eftersom hon längtat så och annars hade hon nog blivit riktigt besviken.

001

025

036037

050

054

057

072074

Pannacotta med bärsås till efterrätt. Imponerad av mig själv. Sedan att jag bara öppnade förpackningen och kokade ihop det kan vi ju prata tyst om Blinkar. Avancerat ska det vara.

084

Avslutade med en Stureplans-vaskning Blinkar.

Som sagt så hade vi en supertrevlig nyår.

Nu är det nytt år vilket ger nya möjligheter.
Spännande och se vad detta år kommer att ge.
Nyårslöften? Nej jag hoppar det för det går ändå bara åt skogen.
Men jag får väl kanske ändå försöka ta tag i saker men inga löften.

Gott nytt år på er alla
2011 here we come

Rött hjärta

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails