2011/01/28

Den bästa dagen nånsin

Tjejerna har kanske under en veckas tid sprungit runt och sjungit:

Den bästa dagen nånsin, den bästa dagen nånsin………

Har frågat några gånger var dom hört den.
Nej det vet dom inte förrän jag frågade Lilly igår.
-Svampbob fyrkant svarade hon mig.
Jag funderade lite om det verkligen var en Svampbob sång för det lät inte så.
Idag kom jag på det och var tvungen att kolla youtube. Och jodå där var den.

Fast Lilly sjunger den lite annorlunda med sina härliga betoningar.
Hon betonar helt underbart. Lite svårt att förklara men hon går ofta upp i tonläge på sista stavelsen i vissa ord.
Som till exempel favoritordet Varför då? Då blir lite mer betonat och lite högre ton så hon för det att låta som en äkta fråga.
Sedan vissa ord är väldigt stockholmska av någon anledning. Men när det bara är vissa ord så låter det sött.
Vänta på mej, med betoning på mig blir väldigt stockholmskt. Men det är ju tur att det inte är allt som låter stockholmska.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails