2011/01/01

Dag 6 ~Min dag~

Nyårsdagen
Ja vad säger man om den.
Kan säga att det har varit en lugn och skön dag. Mått toppen eftersom det bara blev en drink när jag gjorde mat igår och sedan var det bara alkoholfritt resten av kvällen. Lite konstigt när jag hade möjlighet att ta någon drink till eftersom verken pappa eller Pia drack något så här var någon som var odrucken. Men så blev det i alla fall inte. Och idag är det jäkligt skönt. Jag har enbart trötthet på grund av att det blev sent.

Ivanhoe blev det ingen heller fast det brukar vara stående även om man missar 1 1/5 timme mitt i vart enda år beroende på att man istället väljer att titta på bilder i ögonlocken. Men man tröttnar när han väljer fel brud varje år. Varför välja Lady Rowena inställer för Rebecca. En gåta för mig varje år.
Men jag ska erkänna att jag spelade in den så den ligger på hårddisken nu ifall jag vill se den. Som vanligt med alla filmer jag sätter på inspelning kommer troligtvis vännen radera efter ett antal månader eftersom jag aldrig blir färdig till att se dom. Men jag kanske ska kolla in Ivanhoe för att se om det blir någon ändring denna gången Blinkar.

Jag körde hem pappa och Pia i eftermiddags. Men mig hem hade jag 3 portioner kinamat som pappsen bjöd på. Naturligtvis kycklingcurry till vännen medans jag tog 3 små rätter. Tog även en 3 små till tjejerna också men det var inte mycket dom åt.
Jag plockade upp Julia när jag körde förbi där. Hon ska sova här i natt och det har varit ett himla fnittrande hela kvällen.
När dom la sig nu skulle dom prata ihop sig för dom skulle bestämma vad dom skulle drömma om. Det skulle tydligen vara samma. När dom började prata om att dom skulle drömma om att dom skulle pussa Alfred gick mamman. Tyckte dom kunde få ha det tjejpratet för sig själva även om jag var nyfiken på var det skulle leda. Undra om dom kommer fram till vad dom skulle drömma om?
Dom ligger fortfarande och fnittrar och skrattar där inne.

Nu ska jag nog överge datorn lite. Jag tycker att jag bloggat mycket idag. Tror bara jag ska krypa upp i soffan och hoppas att där är något bra på tv:n. Lite cola, mina sköna filt och lite ostisar tror jag blir min kväll.

Min dag har varit bra

Röda läppar

I morgon: Dag 7 ~Min bästa vän~

1 kommentar:

Barnens Hjältar sa...

Tack, ja jag kände att jag behövde förnya mig lite :-)
Hoppas du får en fin dag!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails