2011/01/20

Dag 24 ~Det här får mig att gråta~

Det är kanske lättar att svara på vad jag inte gråter av.
Jag gråter av det mesta faktiskt. Naturligtvis av det vanliga som nog dom flesta gråter av som sorg och ledsamheter.
Men jag kan lika väl gråta över glädje. Och det är nog inte heller så ovanligt. När jag blir arg, när jag blir rädd, när jag blir rörd och så vidare.

Men vi ska inte prata om alla tv-program som man kan gråta till.
Det går alldeles utmärkt att gråta till tecknat barnprogram. Problemet är att barnen tittar lite konstigt på en när man gör det.
Jag kan sitta och stortjuta när dom visar förlossningar. Spelar ingen roll hur smärtsamt det ser ut så tycker jag det är helt otroligt och vackert att det är en liten ny människa på väg ut i världen. Jag kan bli riktigt hulkande så mycket jag gråter till detta. Det gjorde jag även när vi väntade Molly och fick se förlossningsfilmen hos mödravården. Tårarna bara rann och rann och jag satt och snörvlade så jag fick gå ut för att snyta mig. Dom andra trodde säkert att jag bara var livrädd medans jag bara tyckte det var så vackert. Dock inte lika vackert när jag själv låg där sedan men det hör ju inte hit.
Ja sedan är det ju alla filmer också som lockar fram lite tårar.
Sätt på Armageddon och jag kan storgråta i någon timme. Nu är det ännu mer eftersom jag kan filmen och då vet jag var allt händer så då kan jag gråta innan det händer.

Jag har fått anstränga mig väldigt mycket på tjejernas utvecklingssamtal. Så fort “fröken” har sagt något positivt, och det har varit mycket med tjejerna, har jag suttit och svalt och svalt för att inte börja gråta. Så fort jag blir extra stolt över något dom gör så kommer tårarna som jag genast försöker svälja bort.

Ja som sagt. Jag gråter av det mesta och gör det ganska lätt också. Jag gråter några gånger i veckan skulle jag tro, av olika anledningar. I morse grät jag över ångest att behöva ta på mig badkläder inom en snar framtid. Vill verkligen inte så jag får väl se hur det blir när vi är där.
Så jag kan lägga till att jag gråter när jag jag utsätts för någon av alla mina fobier och då är det av ångesten.

Over and out
Lipsillen Nettan

Röda läppar

I morgon: Dag 25 ~En första~

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails