2009/01/12

Sovmorgon

Ny vecka, nya tag. Har svårt att få dagarna att gå ihop. Vet inte om det kan bero lite på att vi sover bort halva fm. Idag vaknade jag strax efter 9 med Molly sussandes bredvid mig. Lilly hördes inte så hon sov också. Tyckte det var dags att gå upp. Så här är jag nu. Vi har precis ätit frukost och klockan är 10. Molly sitter fortfarande med sin frukost. Hon är otroligt seg med frukosten. Trodde aldrig i hela mitt liv att jag skulle tycka att barnen sov för länge. Men man hinner ju inte med dagen när halva fm försvinner.
Idag börjar jag jobba 13.30 så vi måste hinna med lunch innan också. Och ta en liten dusch behövs också. Håret är inte fräscht. Och för att jag ska kunna ta en dusch behöver Lilly sova och det har jag svårt att tro att hon vill. Men det är klart hon brukar vilja ta en liten tupplur fasten hon sover länge. Sen har vi disken och dammsugningen också. Men var f*n det springer inte iväg om jag inte skulle hinna. Får jag lämna till vännen isf.
Jag måste, åter igen, låta bli att stressa upp mig så fort över saker och ting. Kanske bli en sån där person som tycker att allt ordnar sig nog. Nja, har väldigt svårt att se mig själv sådan. Men kanske blir lite mer sådan iaf, inte fullt ut.
Du min kära blogg är lite av min egen terapi. Att bara få sätta ord på tankar ibland kan göra under för själen:-)
Huva, huva hur ska dagen hinnas med;-).

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails