2009/01/13

Hälsoundersökning

Varit på hälsoundersökning idag genom jobbet. Riktig genomgång och det kändes skönt för det är riktigt längesedan jag var på en sådan. Dom kollade hörsel och syn. Har alltid sus i öronen och ibland piper det till, kan göra riktigt ont när det gör det. Hon sa att hörseltestet kunde vara lite svårt pga att vissa toner kunder krocka med mina tinitussusningar. Var inget större fel på testen som tur var. Hör lite sämre på vänster öra men det var helt ok.
Sen tog hon längd och vikt och det behöver vi inte gå in på. Vägde mig faktiskt inte eftersom jag jobbar på vikten och vill inte väga mig och få två olika vikter. Blodtrycker var bra och det var skönt att veta. Lungkapasateten var det inget fel på heller. Fick blåsa i in sådan spirimitri, stavning?, och det var skitjobbigt. Blev alldeles yr. Men svaret var bra. Sen var det lite blodprover. Bl.a socker, levervärden, njurfunktion, blodvärde och något till som jag inte kommer på just nu. Skulle få dessa provsvaren hemskickade om ca 7-10 dagar.
Hade innan fyllt i ett frågeformulär som vi gick igenom. Tog upp min värk i fingrar och handleder och jag fick tid imorgon till sjukgymnast som skulle "gå igenom" fingrarna och handlederna på mig. För att se om dom kan hjälpa mig på någotvis. Känns positivt att kanske kunna få hjälp.
Man kan tydligen söka hjälp där genom jobbet. Finns läkare, ssk, sjukgymnast och socionom som är kopplade till kommunen. Kommer inte ihåg om det var någon mer. Är bra att veta ifall men behöver någongång. Det gäller naturligtvis arbetsrelaterade sökningar då.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails