2009/01/09

Härligt skumbad

Molly ville bada efter maten. Visst det går väl bra, dom duschar mest annars. Tänkte att jag kunde ta Lilly också så dom kunde bada tillsammans en stund. Börjar spola upp och Molly hoppar i. Lilly står vid sidan och försöker få över benet kanten vilket är en omöjlighet med tanke på längden på hennes ben;-). Så när jag spolat upp färdigt så står hon redo. Sätter ner henne och hon blir ledsen med en gång. Kände på vattnet ifall det skulle vara för varm men det var lagom och Molly hade inte sagt något om det. Tänkte att jag hinner nog ta håret på henne. Så när hon står med lödder i håret blir hon ännu mer ledsen men det var inget mer att göra än att skölja ur och ta upp henne. Hur nöjd som helst med en gång. Får på sig badrocken och ställer sig vid kanten för att titta på Molly. Så tar jag upp lite skum för att hon skulle få känna lite på det. Då backar hon. Hon tittar och efter en lite stund går hon fram och petar lite snabbt, riktigt snabbt, på det. Det verkar som om hon var rädd för skummet:-s. Försökte ett par gånger till och hon gjorde likadant då med. Så den närmaste tiden kommer hon nog inte längta efter några skumbad;-).
Så står hon där och tittar lite mer och så går hon och hämtar snutten. Tar den, för jag vet vad hon tänker göra med den, och lägger den på vasken. Vänder mig om och när jag tittar igen så ligger den och flyter så fint. Ja, jag vet inte det smartaste att göra;-). Dyngsur och klockan var omkring läggdags. Jaha, klevver mamma. Rickard kom iaf på att grannarna har tumlare så off he goes. Lilly sitter här och blir tröttare och tröttare mellan varven som hon stänger av tv:n för Molly. Till slut fick jag göra henne iordning och flörtade lite med Molly så jag kunde ta hennes filt en stund. Men det hjälpte inte för Lilly var helt ortöstlig när jag la henne. Som tur var kom Rickard och hon kunde få sin snutte och somnade en minut senare:-)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails