2009/01/18

Maskar

Molly satt vid frukosten idag:
- En mask mamma. Hon pekade på fruktfatet.
- Var sa den förvirrade mamman.
- Där sa hon och pekade på apelsinen.
Hon pekade på det lilla hålet som endel apelsiner har.
- Det är bara där den sitter fast i trädet. Nu var det ju andra sidan men det kom inte mamman på förren nu;-)
Sen började hon förklara att apelsiner inte var på träd. Det var bara äpplen. Mamman kunde inte bryta det tankesättet så hon vet inte om Molly fortfarande tror att det är en mask;-).
Man skulle kunna ha en bandspelare på dygnet runt för att få med alla härliga kommentarer och funderingar hon har.

4 kommentarer:

Camilla sa...

Vilka kuliga kommentarer man kan få från barn:-) Det är så härligt att höra dem...

Du,,... jag vill ge dig en award :-D

Kika in på min sida... ( hoppas jag gör rätt har ingen koll)
Gillar din blogg...:-)

Anonym sa...

Du har en nominering i min blogg :-)

Nettan sa...

Någon är omtyckt ikväll;-).
Tack vad glad jag blev:-). Mina första dessutom.

Anonym sa...

Jag har nog glömt ett l i hulliganmamman därför blir det nog konstigt :-) går lite fort när jag skriver ibland :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails