2009/01/25

Behöver tips på bra böcker

Vad man vänjer sig fort vi vem som läser ljudböcker. När jag började lyssna hade jag två böcker av Perer James, Ett snyggt lik och Levande begravd. Peder Falk läste dessa och han har en väldigt behaglig röst att lyssna på. Otroligt bra och spännande böcker dessutom.
Så nu senast köpte jag en Anne Holt bok, Bortom sanningen, och det var en Torsten Wahlund som lästen den. Han var så trist att lyssna på så jag orkade faktiskt inte lyssna färdigt. Han hade en väldigt monoton röst. Har man inte hört Peder Falk som första så hade det kanske varit bra men nu blev man bortskämd med en gång.
Så fick jag tag på Guillous Fienden inom oss som Tomas Bolme läste och han var med väldigt behaglig att lyssna på.
Så framöver kommer jag nog att undvika böcker som Torsten läser. Trodde faktiskt inte att dt skulle spela så stor roll vem det var som läser men det gjorde det. Jag är ju ganska ny i ljudboksträsket;-). Men man lär sig hela tiden. Måste dessutom få tag på någon ny för jag har kommit en bra bit på Guillous bok och jag lyssnar ganska mycket när jag tränar.
Tips på nya spännande böcker behövs, tack.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails