2009/01/06

Hästarna kommer upp:-?

Har äntligen fått Lilly att ta flaskan själv på kvällarna. Nu plockar hon till sig flaskan innan vi hunnit sätta oss tillrätta. När hon sen är färdig traskar hon ut i köket och försöker ställa flaskan på bänken som hon inte når upp till:-). Ikväll frågade Rickard henne om hon sagt godnatt till Molly och då traskade hon tillbaka in i storarummet och gav henne en puss. Och detta missade jag för att jag var och handlade. Hon har blivit så duktig med mycket. Men mamma och pappa säger hon inte om hon inte känner för det och det verkar inte vara så ofta. Hon växer för fort.
Molly har kommit in i en period då hon inte vågar saker. Hon vågar tex inte tända på toa själv. Vet inte varför. Kom precis och skulle gå på toa och började prata om att hästarna inte kom upp:-?. Såg nog ut som ett levande frågertecken. Vilka hästar? Hästarna på handduken svarade hon. Dom tittar på mig. Sa till henne att dom satt fast på handduken och då gick hon. Kan undra vad som gör att hon plötsligt börjar fundera på om hennes My little pony på handduken ska hoppa ut? Ibland förstår jag ingenting vad gäller barn. Skulle vilja veta vad som rör sig i deras huvud. Sen har hon även blivit väldigt hjälplös också. Vill ha hjälp med kläderna tex. Hon har kunnat klä på sig själv i säker 1 1/2-2 år och nu "kan" hon inte. Blir sådana konflikter av dom enklaste sakerna. Hon kan ju själv och då tycker jag att hon ska göra det själv också. Allt tar sånn tid eftersom man måste bråka om så mycket. Kan undra vad det är för fas hon kommit in i nu. Måtte den inte vara så lång;-).

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails