2013/01/31

Eller så har jag helt enkelt ett stort jäkla bekräftelsebehov

Übertöntiga jag har införskaffat ett block som jag skriver in min träning i. Antal, vikt och allt sådant bra-att-veta-till-nästa-gång.

I och med att jag nu har börjat träna så har liksom vikten inte gått neråt utan snarare några hekto uppåt. Jag vet allt det där med att muskler väger mer än fett men jag är ändå rädd att jag stirrar mig blind på vågen och tappar motivationen. Jag vill inte det. Jag vill bli av med all min jäkla övervikt och tycker det är för jäkligt att det ska vara så svårt. Så jag vill helt enkelt inte tappa motivationen.

Jag har kommit på mig själv med att jag emellanåt delar med mig av både diverse bilder och statusar som talar om hur duktig jag är. Detta är en total boost till mig själv när andra ger mig bekräftelse på detta. Jag mår helt enkelt skitbra när andra gillar det jag gör. Så enkelt kan man tycka men en otrolig stöttning för mig. Jag ego-boostar mig själv med hjälp av andra skulle man kanske kunna säga eller så har jag helt enkelt ett stort jäkla bekräftelsebehov.

2013-01-31 20.10.52

Jag har till och med töntat till det så mycket att jag på första bladet i mitt träningsblock skrivit en massa, jag vet inte ens vad man ska kalla det, bra saker. Saker som jag hoppas jag kommer att tro på till slut. Saker som peppar mig. Saker som ska ta mig framåt.

Jag tänkte jag skulle försöka fylla på den där sidan när jag stöter på något bra.

Så nu är det positivt tänkande som gäller och jag kommer säkert terrorisera er emellanåt när jag behöver en ego-boost.

Så tack alla ni som stöttar utan att ni kanske ens är medvetna om det själva.

Ja, nu blev det nästan lite: Mer kärlek till folket. Men det är viktigt att ni får veta och det känns viktig att jag får säga det. Och nu är det gjort.

Ps. Jag lovar att det inte ska bli en träningsblogg.

2 kommentarer:

Fnulan sa...

Men det är ju jättebra!!!! Och inlägget om glädje med =)))

Nettan sa...

Tack, jag hoppas det kan bli det :-) / Nettan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails