2013/01/15

Undra om det finns hopp för mina odlartalanger?

Alltså jag har för mig att en en inte ska barra. Jag kan naturligtvis ha fel eftersom det är en grön levande sak som jag inte har så mycket koll på.

En en ska väl inte ha så mycket vatten? En gång på fyra veckor verkar väl lagom. Men det skulle också kunna vara så att det är därför den barrar. För i ärlighetens namn så skulle jag nog kunna slänga in den i kaminen och det skulle nog bara sagt puff när lågorna ätit upp den.

Sedan har jag för mig att en en ska ha en lite lätt konformad topp-till-tå form. Äh, det har inte min en, längre. Den har snarare antagit en lite mer buskig form.

Jag tror helt enkelt att denna lilla en faktiskt hade kunnat gilla mig om den fått lite vatten. Fast det kanske gäller alla gröna levande saker. Kan undra om det finns hopp för mina odlartalanger. Tillåt mig att skratta. Mohahahaha.

julen, julgrupp 
Obs. Ser det det lite tomt ut i byttan så kan det bero på att jag tvingade kära maken gräva upp hyacinten som stod där. Jag mår liksom inte så bra på sådan. Den ställdes ut på altanen och blommar och frodas, helt bortglömd långt från frugan i huset. Där kan man snacka om win win situation.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails