2013/01/25

Kan man avskaffa dem på något vis?

Måndagssjukan har väl alla hört talas om men nu har det kommit fredagssjukan också. I alla fall till oss men inte samma anledning som måndagssjukan dock.

Fredag för två veckor sedan var Lilly sjuk. Helt vanlig förkylning så det var inte så farligt med det men det var ändå sjukdom.

Förra fredagen satt jag och Lilly på akuten för att hon hade jätteont i magen. Efter en eftermiddag där men prover, kläm och känn så blev vi hemskickade med troligtvis en “förkylning” i magen. Hon är förövrigt ok nu.

Idag är det fredag igen. Jag hade planerat att följa med Molly till skolan och hon skulle leda gympan för att jag skulle vara med. Ja man kan säga att hon såg väldigt mycket fram emot detta. Det gjorde inte kattfan.

Tre hål i handen resulterade det i i gårkväll och efter lite smått panik från min sida, har en arbetskamrat som blev mycket sjuk och som fick opereras akut, ringde jag sjukvårdsupplysningen. Ring vårdcentralen i morgonbitti blev domen.

Så åter igen fick jag ringa men denna gången hade jag tur för vi fick tid så vi slapp köra till akuten. Det är fasen helt förkastligt att vi inte har någon läkare här i Hålan.

Jag kommer ha ont i magen när nästa fredag närmar sig. Kan man avskaffa dem på något vis?

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails