2013/01/12

Storleken har faktiskt betydelse

Ibland funderar man på varför man har sådant motstånd mot nya saker.

Kära maken har en längre tid tyckt att vi borde skaffa oss en sådan där stor, tjock bäddmadrass som täcker hela vår säng. Jag har av någon anledning tyckt att det inte varit en bra idé. Man skulle kunna tro att jag har en smålänning i mig och då menar jag inte kära maken som är 1/4 smålänning eller något liknande utan den där håll-i-pengarna-smålänningen. Men det har inte varit det heller.

Jag tror kanske det snarare har varit en praktisk sak. Fatta att bädda en sådan madrass med resårlakan. Ena hörnet på, andra hörnet på, tredje hörnet på, första hörnet av, första hörnet på, fjärde hörnet på, andra hörnet av och slutligen en fruga som utför massa obscena gester och ord som i amerikans tv låter pip…… Ja ni fattar.

Men så till slut hade kära maken mjukat upp mig tillräckligt så att jag nog tyckte att det skulle kanske vara bra ändå. Så inköpet gjordes och madrassen rullades ut på vår säng. Lakanet hjälptes vi åt med, som det toppenteam vi är, och ingen censur behövdes.

Och herregud vilken skön säng vi plötsligt har fått. Under dessa fem nätter vi haft den har jag sovit som en stock. Somnar på kvällen och vaknar på morgonen och tycker nog att natten gått lite väl fort eftersom jag precis lagt mig. Jag sover så hårt nu att jag vaknade med huvudvärk de första mornarna men den biverkningen verkar har gett med sig.

Och det bästa måste nog vara storleken. Jo jag vet att det sägs att den inte har någon betydelse men i detta fall har den verkligen det. För hur underbart är det inte att ha en 180 centimeter bred säng att röra sig på. Kära maken delar dock inte min entusiasm över detta. Han verkar tycka att det blivit mycket trängre.

Men det var liksom inte jag som ville ha den från början. Just saying.

hel bäddmadrass

2 kommentarer:

blogg.nsk.se/tantskarp sa...

Vad hände, eftersom ramen nu ska säljas? ;-)

Nettan sa...

Ytterligare förnyelse bara :-) / Nettan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails