2013/01/05

Låt mig berätta om plåster och barn och lite magiska krafter

Plåster är en väldigt bra uppfinning.

För låt mig berätta om plåster och barn. Denna kombination gör att uppfinnaren kan skratta hela vägen till banken för herregud vad plåster det gå i perioder.

Det där med att man ska vara hård och bara använda plåster när det blöder det fungerar de första 10 minuterna. Ja sedan funderar man på om det är en fight som ger något mer än förtvivlan, både från mor och dotter då.

För inte nog med att plåster har en funktion som gör att det inte kladdas blod på allt och alla ifall det där myggbettet är sönderkliat. Nej plåster har en magisk funktion också som jag tror vi vuxna har glömt eller förträngt på vägen. Ungefär som tron på Tomten försvinner någonstans när den analytiska förmåga börjar bli skarp. Det bara försvinner liksom.

Jag minns inte riktig, jag börjar komma upp i 40 minus som någon klok kvinna sa, men jag skulle tro att det finns små plåsterfeer som strör sitt anti-ont-pulver på plåstret också. För det är inte det självklara som plåstret används för utan det används nog främst för att det gör ont. Och som i ett trollslag försvinner det onda när ett plåster sätts på och alla är nöjda och glada förutom moderns plånbok då.

Men kan en ont tå eller finger lindras så lätt så varför inte låta det göras. Antingen det eller så får man ta fram sina konstnärliga skicklighet. Det är bara att välja.

plåster på handen

Ja sedan återstår problemet när man en vecka senare fortfarande inte fått ta bort det där plåstret.Det där magiska pulvret är verkligen långtidsverkande. Men när man äntligen får ta bort det så finns det en mörk, klibbig kant kvar som är stört omöjlig att få bort.

Men då kan denna icke hemmafrun ändå komma med en otroligt bra lösning. Nagellacksborttagning eller Aceton is da shit. På en liten sudd och gnugga och vips är det borta. Ni behöver inte se så förvånade ut men jag har några knep gömda i ärmarna. Kanske inte det mest miljövänliga men ni slipper nagelborsten i alla fall ;-).

2 kommentarer:

katarina sa...

du ska vara glad att dina barn vill ha plåster.. jag har en son som kategoriskt vägrat plåster oavsett blodmängd... för om man har plåster är man ju skadad o är man skadad gör det ju mer ont eller hur va de nu... så kan det också vara :)

Nettan sa...

Jag tror inte man tänker på att det kan vara på andra hållet också. / Nettan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails