2013/01/21

Fördel: Topp och trosa. Nackdel: Pärlor

Det finns för- och nackdelar med det mesta tror jag.

Ta till exempel hemmagympa med zumba.

Fördel 1: Topp och trosa. Say no more eller kanske lite till. Hur skönt är det inte att studsa rundor utan kläder? Det är väldigt skönt kan jag tala om. Inga svettiga kläder som kasar rundor och sätter sig på konstiga och obekväma sätt. Vackert? Nej inte mycket men det är bara jag som vet. Jag är helt enkelt för en free blobbing men tror jag hade haft svårt att få igenom det någon annanstans. Jag vet inte ens om jag hade velat få genom det någon annanstans. Lite av en hemma gimmick kanske.

Fördel 2: Fria fnitterattacker. Så enkelt är det faktiskt inte att flytta fötter och armar i deras mönster även om denna kropp har en grundtakt. Så när fnissattackerna kommer så är det skönt att vara i hemmet lugna vrå, helt allena.

Nackdel: Pärlor. Aj som fasen säger jag bara. På ett grupp pass har man skor och jag tror de garanterar pärlfria golv. Detta kan icke garanteras här hemma och det spelar ingen roll att jag missat alla de pärlorna när jag bara går här för jag studsar på dem i fullt tryck när jag är fullt koncentrerad. Det gör ont som pip.

Men väger man fördelarna mot nackdelarna så står det ändå 2-1. Och första fördelen är faktiskt svår att slå. Så jag får zumba på här hemma, halvnaken men persiennerna nerdragna, men se till att dammsuga innan. Problemet löst. Jag är så jäkla smart.

zumba  (Lånad från Google)

5 kommentarer:

katarina sa...

usch nu blev jag ju ännu mer nervös.. ska på mitt första pass någonsin ikväll :S

Västgötskan sa...

Jag tror, ärligt talat, att jag KÄNNER mig som Jim Carrey-bilden också, när jag ska dansa... Haha!

Nettan sa...

Hoppas det gick bra igår Katarina :-).

Västgötskan: Då kanske det ser ut som första bilden då ;-).

/ Nettan

katarina sa...

det gick jättebra :D har bokat in nästa vecka också .. otroligt men sant så nu är jag inskriven på ett gym.. sent ska syndaren vakna *skrattar hjärtligt*
alla var hur trevliga som helst o ingen förväntade sig en elit dansös i urläckra kläder.. alla modeller fanns o alla skrattade med varandra så grupp var bättre än hemma när man kan ta kaffe paus ;)

Nettan sa...

Så härligt när det blir bra och när man känner sig bekväm med de andra. Jag tror att så länge man själv tycker det är roligt och kan bjuda på det så blir det bra. Om inget annat så smittar det av sig till de andra. / Nettan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails