2013/01/07

Det finns få grejer som slår en ordentlig äktenskaplig omgång

Det finns få grejer som slår en ordentlig äktenskaplig omgång men det finns grejer som är och nosar på det.

Att besöka det stora varuhuset i den småländska skogen är en sådan grej. Vi bestämde i slutet av veckan att vi skulle köra upp idag och hela helgen har liksom varit en transportsträcka fram till idag.

Jag har en sådan där härlig känsla i kroppen. Jag känner mig nästan adrenalinhög samtidigt som jag är hög på endorfinerna. Jag känner mig extra hög idag också av den anledningen att vi faktiskt har pengar att sätta i rullning och detta hör inte till vanligheten här inte.

Så släpet är hyrt och det är hyrt hela dagen. Här ska det inte stressas. De har ju en stor husgerådsavdelning nu och säker 100-tals grejer där att titta och dra känsliga fingertoppar mot. Wiiii.

Herregud, jag behöver nog professionell hjälp men jag tror att jag förtränger det.

Ny Ikea Älmhult

2 kommentarer:

blogg.nsk.se/tantskarp sa...

Vad kom ni hem med till slut nu då?

Lindrigt här. Ny kökslampa som fan inte passar eftersom kontakten sitter för långt bort så nu måste jag köpa sladd), 200 vita servetter, två mjukisdjur, en bordstablett som ska bli duk, ett vitt Lack-bord till Mollys rum. Samt en tekula. Till Mollys kök.

Nettan sa...

Oj, här blev det ganska mycket (se nästa inlägg). Jag är riktigt nöjd med de billiga tallrikaran som nu är invigda och klarade gnissel-testet med kniv och gaffel ;-). Fick även tag på två Tomtar som var advendkalendrar med små lådor som man själv ska fylla med saker. Jag fick för mig att det kunde vara mysigt att pyssla med det nästa år. Troligtvis har jag inte alls samma uppfattning då ;-). / Nettan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails