2013/01/05

Rädda mig från förnedringens kant

Allvarligt så finns det absolut ingen anledning att betala för dyra färganalyser, fettanalyser och andra populära analyser när man har en 5-åring här hemma.

Följande scenario skulle mycket väl kunna utspela sig i duschen en lördagsmorgon i början på januari.

Barnet: Mamma, du har ju sådant där häng, vad heter det nu igen? Hmm, ja gäddhäng, på rumpan också sa hon samtidigt som hon tryckte mig på den ena skinka.

Mamman: Jaså säger du det (det kan hända att hon hade en liten bitter ton i rösten)

Barnet: Ja, det stämmer faktiskt. Men mamma du har ju snipphäng också sa hon och pekade.

Mamman: Men det kan man ju inte ha svarade hon henne (kan hända att bitterheten lyste genom ännu mer).

Barnet: Joho svarade hon helt oberörd. Och mamma, dina tuttar ser lite ledsna ut när de tittar ner i golvet. Gör alla mammatuttar det?

Mamman: Det kan hända (men vad fasen ville hon golva henne totalt, bitterheten var i full blom)

Så på fem minuter hade den fiktiva personen i duschen med det fiktiva barnet fått en analys på gäddhäng, rumphäng, snipphäng och tutthäng. Det måste vara något slags rekord.

Det kan hända att det faktiskt finns en anledning att betala för de där analyserna. Fast det är kanske inte de jag behöver nu utan en bra psykolog som kan rädda mig från förnedringens kant. Så kan det nog vara.

3 kommentarer:

katarina sa...

aha nu börjar jag ana varför det alltid varit bannlyst för barn att se nakna vuxna ;)

katarina sa...

en liten undran.... varför säger mamman inte till barnet att det är jobbigt för henne att höra? att bara för ngt är sant behöver det inte alltid sägas högt.

Nettan sa...

Det där har nog inte mamman funderat på alls men jag ska drfinitivt framföra det till henne :-) / Nettan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails