2013/01/13

Servera lite bubbel och gör dem höga på socker

Samla ett gäng med kvinnfolk i sina bästa år, servera dem lite bubbel och gör dem höga på socker. Detta mina vänner är det enkla receptet för en lyckad kväll.

bubbel, var är banoffee pajen

För att gotta till det ytterligare så har kvinnfolket med sig lite saker de inte själva nyttjar längre och som helt enkelt bara legat och samlat damm i någon låda som faktiskt inte är rörd sedan senaste flytten. Sedan är det bara att låta kvinnfolket gå bärsärk, naturligtvis under ordnade former, på dessa saker. Med pliriga ögon byggdes det upp inre strategier för att få de saker man ville ha. För att undvika dragkamp om saker som eventuellt var populära fanns en slumpens hjälpmedel att tillgå, the tärning. Men den låg där på bordet och tittade på oss med tomma ögon, helt oanvänd.

byteskalas före
När allt var klart låg där några få utspridda saker kvar på golvet och min påse med lite saker på botten jag hade med mig dit hade plötsligt ökat till en full påse. Min taktiskt var kanske inte den bästa när tanke kanske var att komma hem med mindre saker. Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig.

För att krydda till det ytterligare så kunde slumpen göra att det enbart var tvåbarnsmammor där också. Så pratar ett gäng män om lumpenminnen så kan jag lova att ett gäng med tvåbarnsmammor avhandlar ett antal förlossningar och graviditetskrämpor. Män kan diskutera sina egengjorda toaletter där de kan bajsa på rad eller den där handtrallan de varit tvungna att dra bakom en gran men det är inget som slår ett gäng kvinnors diskussioner om barnafödande. Ohämmade prat om smärta, vattenavgång, smärta, blod, smärta, smärtstillande, lustgassniffande och en och en annan fis och allt annat som händer en okontrollerad kvinnokropp. 

Som toppen på bakverket lägger man sedan till spel (och mer bubbel och vin). Detta är med en viss risk dock eftersom det kan hända att den världsliga geografin görs om lite. Men trots flyttade världshav så kan jag rekommendera att befinna sig nära mig. Tre vinster av tre möjliga men jag är inte den som bryr mig så mycket om att vinna. Inte alls ;-).

Så mina vänner, detta är ett av de bästa recepten jag har att bjuda på. Spara, kopiera och för spänningens skull så våga gärna lägga till någon egen spännande ingrediens.

Sa jag att jag hade en helt underbart trevlig kväll igår? 

2 kommentarer:

blogg.nsk.se/tantskarp sa...

Bra sammanfattat!
Shit, det var riktigt trevligt.
Och i mitt huvud vann jag, såattduvet...

http://blogg.nsk.se/tantskarp/2013/01/13/banjopaj-prylar-cupcakes/

Nettan sa...

Ett partaj som ger mersmak. Och jag låter dig ha den där vinnarkänslan, jag vet liksom hur den äkta känslan känns ;-). / Nettan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails