2010/12/01

Sport, barnprogram och allmän filosofi

Molly kurade upp sig i soffan efter maten och la fjärrkontrollen på magen. Sen satt hon och var väldigt inne i skidskyttetävlingen som gick på Eurosport och ville absolut inte slå över. Det slutade sedan utan att jag märkt något utan jag började höra hur hon gjorde massa ljudeffekter. Så när dom kom åkandes ner för hoppbacken var det ett väldigt svischande ljud medans när dom hoppade så var det mer ett åhhhhh ljud. Och så höll det på tills jag sa att Bolibompa börjat och att det snart var dags för julkalendern. Då äntligen tog ljudeffekterna slut och kanalen byttes på tv:n.

Så vi mös ihop oss i soffan för att invänta kalendern och till denna mammans förfäran fick jag nu se ett helt annat program.
Buskul
Hur kul låter det i en förälders öron? Nja inte så värst. Och mina värsta farhågor besannades Blinkar. Det lärdes ut bus. Dom sa snälla bus men jag vet inte om jag blivit så glad om jag hade fått ett paket makaroner på mig för att dom klippt hål i botten på förpackningen.
Sitter barn så mycket inne vid datorer nu så dom måste har tips på hur man busar? Ja, ja nu ska jag inte vara någon tråkig morsa här men man behöver inte lära ut bus.
Och julkalendern?
Har inga som helst vibbar över den ännu men jag gillar att titta på dom tillsammans med tjejerna så jag hoppas den blir bra i år.

 052

Vi hade möte på jobbet idag. Och jag erbjöd mig att göra lite muffins. Så det blev ett gäng med saffransmuffins med lingonfrosting. Och dom verkade som om dom var uppskattade. För när vi pratar om julträffen och vilken mat vi skulle ha så kom vi in på efterrätt. Och jag kläcker naturligtvis ur mig att jag kunde göra lite muffins och det var ingen som protesterade. Nu måste jag bara komma på någon ny smak som jag kan sätta ihop. Och jag köpte några små formar häromdagen som jag funderar på att göra istället och kanske göra mer än en smak. Men jag är bara på planeringsstadiet så jag får se vad det blir. Jag är fasen inte klok med mitt muffinsbakande men gud vad roligt det är Tummen upp.

Nu blir det en lång varm dusch. Måste få bort den otroligt äckliga lukt jag har i håret. Syrran var snäll och gav mig något sådant skyddande spray när man plattar håret. Så i morse när jag skulle platta till det lite sprayade jag lite. Det var inte så smart faktiskt. Luktar gammal gubb-after shave och detta har jag fått gå och lukta hela dagen. Så en näsa som redan är riktigt dålig på grund av jag vet inte varför blev ju inte bättre av detta. Så det har varit en lätt huvudvärk och en igentäppt näsa.
Efter att tjejerna kommit har jag blivit så jäkla känslig för dofter, jag menar parfymer och sådant. Jag tycker det är riktigt obehagligt med parfym och det känns som om jag inte kan andas om det är någon riktigt frän. Men med tanke på hur mycket annat som ändras efter att man fått barn (saggande kropp, ökande konto för heminredning på grund av konstnärsgener, tålamodet, vilket menar jag? bland många andra saker Blinkar) så varför skulle inte lukten också kunna förändras?
Visst ja, en dusch var det ju.
Röda läppar

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails