2010/12/27

Dag 1 ~Presentera mig själv~

Mamma, fru, dotter, syster, moster.

Japp det är jag det. Men det kanske är meningen att det ska vara lite mer utförligt.
Nettan, snart inne på mitt 35:te år. Uppvuxen i en liten Håla i Norra Skåne som numera heter Grann Hålan. Anledning till detta är att jag har lyckats flytta till en ännu mindre Håla som benämns just Hålan. Flytten berodde helt på kärleken även om jag nog hade flyttat därifrån i alla fall. En kärlek som jag hittade för snart 20 år sedan. Men oroa er inte, jag hade fyllt 15 år. 15 år och 6 dagar var jag.
Den kärleken har gett mig två vackra, underbara barn.

Jag anser mig nog vara en person som har väldigt lätt för att le men när jag inte gör det så ser jag nog ganska sammanbiten ut utan att vara det.
Jag kan vara ganska ironisk.
Älskar att dansa även om jag aldrig blir färdig till att gå ut. Ingen kasedans dock utan bara sådan där fri improvisation som man gör på disco Blinkar.  

Jag har blivit en riktig baknörd den senaste tiden. Inte så mycket av bröd och bullar och sådana saker som man blir kladdig av eftersom jag inte alls gillar att vara kladdig om fingrarna. Jag har dock upptäckt att det gå alldeles utmärkt att baka bullar med handskar så det blir kanske mer av det också i framtiden. Nej här bakas det cupecakes med goda frostings. Lätt, smidigt och väldigt kladdfritt.

Ett annat stort intresse är att fota. Älskar försöka fånga det där magiska ögonblicket. Vilket är riktigt svårt. Skulle vilja lära mig kameran bättre men jag är totalt pantad vad gäller det tekniska. Kära maken kan visa mig vissa saker 10 gånger och när jag ska göra det 11:te gången får han visa mig igen. Det hade säkert gått men tålamodet är kanske inte det bästa. Så på grund av detta lyckas jag inte få dom där riktigt, riktigt magiska bilderna.

Jag skulle vilja skriva en bok men har ingen aning om hur. Allt mitt författarskap har givit är några erotiska (porriga) noveller. Kanske en början även om det inte blivit några på väldigt länge.

Ja vad ska man mer säga om mig. Taget från min Facebooksida:

Snäll, omtänksam, morgontrött, slarvig, kramig, överviktig, kärleksfull, bloggare, pilsk, punktlig, dansant, ironisk, nostalgisk.

Det sammanfattar nog mig ganska bra faktiskt.
Jag är väldigt mån om hur andra har det och mår och jag tror att jag är en väldigt bra lyssnare. Jag finns för mina vänner när dom behöver och det hoppas jag att dom vet.
Ja slarvig är jag definitivt och det är tur att kära maken har bättre ordningssinne vad gäller att plocka undan för annars hade det nog varit en krigszon hemma hos oss.
Jag är en väldigt fysisk person som gillar kramar och att röra folk, inte på något otäckt vis, utan att lägga en hand på en arm eller axel till exempel.
Vikten är något jag kämpat med hela livet. Skäms över att jag inte kan lyckas gå ner och se normal ut.

Oj vad långt det blev.
Är det någon som orkat läsa om vem jag är?

I morgon: Dag 2 ~Min första kärlek~

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails