2010/12/14

Googla, inlänkar och annat onödigt svammel

Ibland när jag har sådär riktigt tråkigt och bara sitter och klickar rundor på datorn kan jag bli riktigt nördig och börja googla saker om mig själv.
Mitt namn, min blogg, inlägg i min blogg och så vidare i en oändlighet.
Mest är det nog för att jag är lite nyfiken på hur högt upp i listan vissa saker hamnar. Jag vet, jag vet stor nördstämpel men jag kan inte rå för min nyfikenhet mitt i tristessen.
Och nu sitter jag och googlar rundor.

Mitt Facebook kommer på första plats och sedan har jag tydligen hållit till på Stureplan också. Inte riktigt jag kanske och naturligtvis var det inte jag på bilden heller. Hade det varit så hade kanske all vaskning förklarat varför vi aldrig har så mycket pengar Blinkar.
Många av inläggen i bloggen hamnar högt upp också men då vet jag vad jag googlar efter också så det blir lite konstigt. Söker ni laktosfria mandelmusslor är första förslaget hit.
Sedan översätter då Google också så den erbjuder en sökning på mitt efternamn som Lake. Nu är det ju bara halvt rätt.

Något som också kan roa mig ibland när jag är lite uttråkat är att kolla inlänkarna. Nu är det lite lättare att kolla dom med den nya statistiken på blogger.
Blir ni förvånade om jag talar om att det är främst inlänkar som är sexrelaterade.
Swingers, swingers party, dildo party, kåta Gun toppar.
Och min fantasi går verkligen igång när det är väldigt många som söker på hel spandexdräkt.
Sedan är recepten också populära att inlänka på men dom lockar inte igång fantasin så mycket Blinkar.

Nähä, nu ska jag sluta tråka och bege mig till jobbet istället.
Ha det gott

Röda läppar

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails