2010/12/23

Pepparkakshuset gud glömde

Jag skickade ner vännen själv idag för att julhandla. Snön har yrt utanför fönstret så det kändes inte helt ok att sätta tjejerna i bilen för att bege oss ut i trafiken.
Vi har istället ordnat pepparkakshuset som vi skulle ha gjort igår när jag fick jobba istället.

001

Skeptisk öppnade jag paketet och tittade på bitarna.
Började smälta sockret, som tog en evighet. Börjar sedan pussla ihop det och inser hur mycket enklare det var med limpistolen som användes första och enda gången för en himla massa år sedan.

002

Till slut fick jag ihop det men vackert blev det inte.

003

Tjejerna tryckte ut lite godisknappar på taket.

008

Det är ju tur att jag inte skulle tävla med det.
Hade jag skickat in kort på det hade juryn garvat ihjäl sig. Nej pepparkakshusbygge är absolut inget för mig. Men tjejerna är stolta över det och det är väl det som är huvudsaken.

011

Efter middagen satt dom uppkrupna i soffan och hade det mysigt.

Rött hjärta

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails