2010/12/30

Dag 4 ~Det här åt jag idag~

Ja det var ett tag sedan man stannade upp och funderade på vad man stoppat i sig under dagen. Jag borde börja göra det igen för att se vad jag äter.
Jag kan nog säga att det var nog inte den bästa dagen att välja dag 4 på Blinkar.

Halv 8 började jag dagen med att vännen väckte mig. Trött som fasen och jag gjorde nog en Molly, drog täcket över huvudet och vände mig. Men min kära make är envis så till slut vann han och jag lummade upp. Vi skulle hinna med stan innan jag började jobba halv 2. Var tvungen att handla lite, både till nyår och lite till oss själva också samt att jag nu åter igen var ute efter en ny topp. Och idag lyckades jag faktiskt få tag på en. Blev en skjorta som var riktigt snygg och dessutom riktigt billig. Bara lyfta på hatten och ta emot.

Jag började i alla fall dagen med en härlig frukost bestående av fil med kanel, 1 macka med ost och rödbetssallad och en kopp kaffe. Det var min frukost.
När vi kom hem från stan var klockan så mycket så vi hade bara köpt några frysta salamipizzor som vi delade på till lunch.
Väl på jobbet hade dom ställt fram en godisskål. Och bland godiset låg äkta engelskt lakrits konfekt. Så det blev en eller två eller kanske några bitar för mycket av detta innan vi gick ut och gjorde eftermiddagen.
Rast hann vi med idag och då blev det lite päronyoghurt med müsli och en clementin. Sen tror jag minsann att det blev en eller två eller några bitar för mycket av den där lakritsen.
När kvällen var slut och jag hängt in alla nycklarna så var den där lakritsen i vägen igen. Så ja, det blev en eller två eller några bitar för mycket igen.

Jag har lite halsbränna ikväll. Kan undra vad det beror på. Lakrits kanske Blinkar. Lakrits är jäkligt svårt att låta bli om det ligger framme och ser lockande ut.
Det mina vänner är vad jag har ätit idag och som jag sa så var det inte den bästa dagen att redovisa på.

Röda läppar

I morgon: Dag 5 ~Vad är kärlek~

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails