2010/12/18

-Nu vill jag lära mig cykla…

Snön verkar aldrig ta slut.
När man tror att det har slutat för denna gången börjar det om igen.

005

Jag har jobbat idag och när man kommit ut från en vårdtagare som man varit en stund hos har spåren nästan snöat igen.
Vägarna är fruktansvärda. Hala, sliriga och väldigt oplogade.
Jag skulle bara haft timmar nu men har lyckats kompa ut eftersom vännen ska fixa till rutan på bilen. Vi är i stort behov av den.
Så nu känns det ganska skönt att sitta här inne med värmen från brasan i ryggen och veta att jag slipper ut och kasa på dessa vägar.

016

Molly hade haft en riktigt rolig kväll på discot.
Pengarna var helt slut så undra hur mycket hon har köpt och ätit. Eller så hade vi skickat med för lite, vet faktiskt inte hur mycket man behöver på ett sådant disco. Hon fick 50 kronor och 20 kronor gick till inträde så 30 kronor hade hon att kladda för. Visst kan det väl räcka? Hon kom hem och sa att hon bjudit Julia på en läsk för hon hade inte så mycket pengar med sig. Visade sig sedan att Julia hade 20 kronor över när hon kom hem så dom har nog inte riktigt koll på sina ekonomier Blinkar. Eller så är hon bara väldigt givmild.
När hon kom hem stupade hon i princip i säng. Helt slut.

Molly var ute en stund nu innan maten. Så kommer hon i och säger:
-Mamma nu vill jag lära mig att cykla för nu gör det inte ont att ramla.
Hon syftade då på snön eftersom hon precis ramlat ute och insett att det var ju mjukt och skönt.
Hon blev riktigt sur och arg när jag sa att det inte går att cykla nu när det är så mycket snö. Lite typiskt när hon väl vill.

Rött hjärta

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails