2010/12/31

Dag 5 ~Vad är kärlek~

Vad är kärlek?

Kärlek är så mycket för mig.
Den varma härliga känslan när vännen tar i mig. Som sprider sig som en löpeld genom mig.
Den varma härliga känslan när vännen säger: Älskar dig.
Den varma härliga känslan jag får när jag ser honom.

Den varma härliga känslan jag får när tjejerna lägger sina huvud mot mig och bara finns där eller när dom säger: Mamma jag älskar dig.

Det är väl fram för allt kärleken till mannen och barnen jag tänker på. Att dom finns här och värmer mitt hjärta.
För kärlek förknippar jag nog med just den varma känslan man får när man ser någon eller man får vid fysisk kontakt.

Men jag känner också en tacksamhet och jag vet inte om man kallar det kärlek men inte långt ifrån i alla fall mot doktorer på Cura-kliniken i Malmö. För utan dom hade jag inte fått känna den kärlek som man känner till sina barn. Den otroliga känslan som nästan kan göra ont för att man älskar dom så mycket. Och jag kan nog säga att det är en av dom starkaste känslor jag har haft. Kärleken till barnen. Att jag kan sitta och titta på dom ibland och bara bli så helt otroligt förundrad att dom FAKTISKT är våra underbaraste kan göra mig tårögd. Och jag återkommer så gärna till det. Att vi faktiskt har lyckats att få uppleva detta som vi i så många år trodde bara hände andra.
Maken är naturligtvis med i dom känslorna också.

Det är väl lite av vad kärlek är för mig och vad det betyder för mig.
Och att kärleken till min lilla familj är så otroligt stor att den inte går att beskriva.

I morgon: Dag 6 ~Min dag~

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails