2010/12/25

Julafton

021028

Julaftons morgon började med att tomten hade skickat sina nissar för att lägga ut lite klappar under natten.
Tjejerna hade fått en vars en hög utanför sina dörrar som blev attackerade när dom vaknade.

038036

Tjejerna färdigklädda och mycket stolta över sina klänningar.
Dom snurrade dessutom fint och vad jag vet så går det verkligen hem hos tjejer med klänningar. Det är en mycket viktig detalj. När Molly provade klänningen första gången var jag inte hemma men när jag kom hem var det det första hon sa, att den snurrade fint.

030 
Som vanligt började vi dagen med glögg, lussekatter, pepparkakor och lite skumtomtar framför Kalle och hans vänner.

047

Sen var det äntligen dag.
Som jag längtat efter julbordet och jag blev inte besviken. Det var så gott och som vanligt äter man lite för mycket. Jag tror jag skulle kunna leva, kommer jag väl få göra också i några dagar i alla fall, på Janssons. Måste vara det godaste på hela julbordet.

048049050

Glada, mätta och dästa gäster. Precis som det ska vara och precis som vanligt.

055

Självaste Mr. Tomte hittade hem till oss på kvällen.

056060061

Tomten stannade en liten stund och delade ut lite klappar innan han var tvungen att åka vidare för att hinna med alla barnen.
Lilly gick här och tittade ut och funderade lite var släden var någonstans. Jag fick förklara att släden fick ju inte plats här utanför eftersom vi hade gäster som ställt sina bilar där så släden stod nog lite längre bort, där bortom kröken. Lägligt va Blinkar.

072085

Lilly passade på att krypa upp i det knät som var ledigt för att få kela lite. Mysigt, mysigt.

096

Efter en händelserik dag är det bara att sätta sig och vänta på att mamma eller pappa hinner göra en i ordning så man får krypa ner i sin säng.

Vi hade en kanonbra julafton

Rött hjärta

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails