2010/08/20

Vi har hunnit med lite grann

Jag har lite svårt att vänja mig vid mitt nya liv. Svårt kanske är fel att säga eftersom det har gått två dagar.
Klockan ringer tidigt fast jag är ledig.
Allt för att Molly har blivit stor :-).

Hennes första skoldag igår hade gått bra.
Hon hade dock lyckats skada sig på rasten. Hon hade åkt in i kanten på den stora rutschkanan och slagit i kinden och örat. Så hon har en kind som är lite blå och ett öra som är ganska svullet. Och som hon dessutom har lyckats skrapa inne i hur nu det har gått till.

I morse när vi varit och lämnat Molly körde jag och Lilly ner till stan och handlade. Det var ganska skönt och nästan inget folk när vi kom ner på Maxi vid halv 9. Tror aldrig jag varit på Maxi halv 9 på morgonen innan.
Lilly fick en liten vagn och sedan följde hon mig snällt. Pillade på lite grejer men hon lyssnade när jag sa till henne. Hon kände sig stor när hon fick följa med ner och handla. Min egentid i vanliga fall. Men storhandla kommer jag att vilja göra själv.

006
Fick tag på ett par snygga basketkängor till henne. Dom är så Molly :-). Skulle haft ett par inneskor också men där var riktigt dåligt med skor på Maxi nu. Får kanske ta mig ner till Skopunkten i den stora Metropolen istället. Hon behöver även vanliga gympaskor och Lilly behöver också lite nytt.

Nu sitter dom och myser i soffan men en vars en påsen gelébjörnar. Allt för att fira att Mollys första vecka är avklarad. Och jag har säkert sagt 10 gånger att det är bara idag dom får godis fast det inte är lördag. Godis äter vi bara på lördagar, det vet ni ju.
Jag får väl gå och försöka få i ordning lite här. Diskmaskinen har nog gett upp igen och diska för hand är vi så duktiga på. Vi tar det verkligen med en gång för at slippa berget. Yeah right, det börjar snart likna Mount Everest där ute så det är kanske bäst att ta det så vi inte får ett nytt rekordberg ;-).

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails