2010/08/14

Brekasar genom kurvorna

Idag är det rally i dom skånska skogarna.
Jag måste säga att jag varit lite skeptisk till att flacka rundor på skogsvägarna idag eftersom jag jobbar. Lite lätt orolig att dom ska ha missat att stänga av en liten väg som vi kommer ut från.
Men det är klart. Som vi ligger och kör på vägarna hade vi nästan kunnat vara med. Kommer och brekasar genom kurvorna för att sedan gasa på och flyga över ett gupp. Stolt sponsor, kommunen med det fina emblemet. Ja det skulle vara något det.
Som tur var har vi inte behövt ut på dessa vägar som varit avstängda. Vet för något år sedan när dom var häromkring, dom är kanske häromkring varje år men jag har inte koll, fick chefen papper med telefonnummer till varje sträckansvarig så vi lätt kunde ringa ifall vi behövde komma ut där. Nu vet jag inte hur vi skulle göra om vi skulle få larm. Vi måste ju ut till våra vårdtagare om det behövs. Måste jag nog skriva upp till det stora mötet i september.

Men det har varit lite svårt att komma fram på vissa vägar även om dom inte varit avstängda. På matrundan till Minihålan stod där en rad med rallybilar som väntade på att få komma ut på sin stäcka. Och alla stod i en lång sväng. Så när jag skulle köra tillbaka till Hålan så var det bara att hålla tummarna på att jag inte skulle få möte av en fartdåre. Jag hade inte haft någonstans att ta vägen eftersom jag låg i vänster körfält. Det var dagens adrenalinkick det ;-).

Nu är jag bara hemma på timmar. Kunde inte gå när jag behövde så det blir en kort paus. Jag är redan ordentligt trött och så har jag ett pass kvar. Hade dessutom behövt dusch men det får vänta tills ikväll. 
Äta lite päror och sill och kanske hinna slänga upp fötterna en runda också. Men det vågar jag knappt. Då somnar jag säkert.

Ha en skön lördag

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails