2010/08/13

Slut på sovmorgnar

Då är veckan med normala sovmorgnar slut.
Från nästa vecka kommer det att bli en stor omställning för oss alla och fram för all för mig.
Bortskämd med många morgnar som man kan ligga kvar och dra sig eftersom jag jobbar en hel del kvällar.
Men nu börjar Molly förskoleklassen så hon ska iväg varje morgon utom onsdagar då som är lediga.
Så från nästa vecka måste jag ställa klockan varje morgon. Det svåra är att veta hur lång tid det kommer att ta på morgonen så på torsdag blir det tidigt upp för att se.
Lite synd att inte vännen hinner ta henne. Han kör vid halv 8 och hon börjar 8.

Hon har varit på fritids i 2 veckor nu och det har gått bra. Som vanligt är det säkert mamman som känner mer oro att det inte ska vara det än det är. Men hon ser så liten och osäker ut när jag lämnar henne så det är kanske inte så konstigt att man funderar. Vill ju bara att hon ska ha det bra.

Det märka att sommaren börjar närma sig slutet nu. Det är många av aktiviteterna som börjar dom kommande veckorna.
Hennes fotboll började i onsdag. 1 timme innan det började satt hon färdig med full mundering och väntade på att vi skulle köra. Hon längtade verkligen. När vi kom ner var det bara killar och hon men hon brydde sig inte ett dugg om det som tur var. Bara hon får spela fotboll så.
Om några veckor börjar även gympan och den längtar och också till. Nu har hon blivit så stor så hon kan börja på redskap och det ska bli spännande att se vad hon tycker om det. Hoppas hon gillar det lika mycket som den andra gympan. Hon har dessutom 2 gympor hon kan välja på i år. Som 6-åring har man tydligen det privilegiet av någon anledning. Men hon får faktiskt välja tror jag. Lite beroende på när fotbollen slutar. Hon kan inte har hur många aktiviteter i veckan som helst.

101
♥Min stora lilla tjej♥

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails