2010/08/07

Första strykningen

Vi har äntligen kommit igång inne på Mollys rum idag.
Jag har varit skit nervös över målningen eftersom jag har varit rädd att det ska bli konstigt och fult.

012
Före före.

022 023

Klockan 11 i förmiddags.

031 032

Klockan 13 i eftermiddags.
Taket var riktigt jobbigt att måla. Upptäckte att jag trots allt har lite muskler i armarna under allt gäddhäng för lite skakig blev jag.
Som det ser ut nu så ser taket ut att bli bra. Dom som målat tidigare har bara hafsat på färgen lite på måfå. Vissa ställen har man kunnat se mönstret från rollern. Men jag får väl vänta lite för ett riktigt utlåtande tills det har torkat riktigt.
Väggarna är flammiga som bara dän. Men det är första strykningen så jag hoppas verkligen dom blir bättre. Skulle nästan tro att vi får gå över dom 3 gånger även om det täckte bättre än jag trodde.
Jag kände mig riktigt proffsig när jag gick rundor med min förlängare till rollern. Den var super att ha och det ångrar jag inte att jag köpte. Hade varit ganska jobbigt att bara ha rollern.

Uppdatering kommer att komma efterhand.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails