2010/08/19

Mollys första skoldag

Klockan ringde 6:20 i morse.
Jag snoozade 2 gånger innan jag orkade mig upp. Har som regel att bara snooza 1 gång annars men det är bara för att jag ofta har hela morgonen planerad.
Men i morse visste jag inte riktigt hur morgonen skulle se ut.

003
Mollys första skoldag idag nämligen.
Men vi hann och var på skolan strax innan 8 och hon börjar 10 över. I god tid som vanligt.
Följde henne in. Hängde upp regnkläderna och ställde stövlarna på plats. Nu kan hon leka i vilket väder som helst.
Sen kände jag mig väldigt förvirrad.
Vad gör man sen av henne? Skulle jag bara gå, skulle jag lämna henne inne eller hon skulle gå ut?
Kände mig ganska dum där jag stod. Men till slut gick vi ut. Frågade om jag skulle vara kvar. Jo det ville hon. Så jag stod där i ett hörn och kikade på henne när hon lekte.
Det ringde in och dom kom springandes. Frågade om jag skulle följa med henne in. Nej det behövdes inte.
Så där stod jag och tittade när hon försvann in i skolan.
Kändes stort och lite ledsamt samtidigt.
För det är fruktansvärt svårt att förstå att hon blivit så stor att det är skola som gäller. Och dessutom talar det om lite om hur gammal jag själv med börjar bli och det är också skrämmande. Skrämmande med tanke på hur fort dessa åren har gått.

Det känns som om dagarna kommer att bli längre nu när man är uppe så tidigt. Jag tror dock inte jag kommer att hinna med mer här hemma. Eller vem vet. Under har skett innan ;-).
Funderar faktiskt på att ta Lilly i vagnen och gå ett varv runt slingan. Passar perfekt att göra det nu. Och om jag slutar och funderar på det och istället får tummen ur, ja ni vet vad, så hinner jag utan problem. Klockan är ju bara frukost i vanliga fall.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails