2010/08/01

29-års kalas ;-)

Då var mitt 29-års kalas över för i år också. Det är nog 5 året som jag firat 29 år men jag gillar den åldern :-).

Hade hittat ett spännande recept på tårta som jag provade.

004 

Börja med att lägga ett lager med tunt skivade persikohalvor på en
botten.

 

006

Lägg sedan på ett lager med tårtfyllning. Detta var lite jucksigt eftersom persikorna fastnade i fyllningen så man fick dutta ut det lite försiktigt.
Lägg sedan på nästa lock.

010

 

Bre på ett tunt lager med mangopuré, lägg på mandarinklyftor och mer tårtfyllning. Lägg på sista locket.


015

Avsluta med att täcka med mango- och passionsfrukts mousse. Dekorera lite finare än vad jag har gjort för min såg ganska nördig ut med mangoklyftor och passionsfrukt.


032 
Men även om dekorationen inte var fin så var den väldigt god och frisk. Och det blev inte mycket kvar. Rekommenderas att provas.

Jag fick pengar till min efterlängtade kaffebryggare också. Vill ha en Moccamaster och dom kostar omkring 1700 kronor så jag tänkte att jag kunde få hjälp på vägen i alla fall. Då lyckas vännen hitta en ny på utförsäljning för 995. Så den är nu beställd och jag kommer ha en ny bryggare i nästa vecka. Så då får jag väl bjuda hem lite folk på kaffe och kanske ta upp lite muffins ;-).

034
Josse var hemma och hämtade lilla Siri också. Har lite svårt för namnet men det vänjer jag mig kanske vid. Hon lyckade i alla fall charma alla. Och det är väl inte så konstigt.
Sötnos.

Nu blir det lite filmtime uppkurade i soffan. Det börjar bli otåligt här nu eftersom dom väntar på mig så jag får väl gå.
Tjingeling.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails