2010/08/30

Dammigt arkiv

Har precis ringt efter min gymnasiebetyg.
Hon skulle gå ner i arkivet och leta efter dom.
Hur gammal känner inte jag mig nu när hon måste springa ner i den mörkaste källaren, antagligen med en rejäl dammvippa i handen för att komma åt dom.
Dom var väldigt serviceinriktade i alla fall. Har ringt några nummer och alla har ringt tillbaka.
Så nu är snart betygen på väg så jag kan kolla upp så jag verkligen har grundläggande behörighet samt kolla upp hur jag räknar om mina siffror till poäng istället.
När jag var och klippte mig igår passade vi på att kolla lite på olika poäng och dylikt som gällde för olika utbildningar i år.
I år hade dom 30 platser på Folkhälsopedagog och av dessa hade dom tagit in 11 på högskoleprovet, på 0,2 poäng. Jag tycker nog att jag ska klara det.
Åh vad jag ser fram emot denna förändring i mitt liv :-).

1 kommentar:

Ewa sa...

Tänkte tipsa igen om veckans blogg-tävling :)

Roligt med många tävlande:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails