2010/08/30

Jag är en vampyr

Vi har haft lite bekymmer över vad vi ska ge tjejerna för frukost dom dagar jag är ledig eller börjar kväll. Dom är inte riktigt så glada över att äta direkt på morgonen. Men nu har vi kommit på att havregrynsgröt går bra. Molly äter bra i alla fall och det är ju viktigt eftersom hon sak vara iväg medans Lilly och jag kör hem igen. Och Lilly går ändå bärsärk på fruktskålen så fort vi kommer hem. Hon är helt otrolig med frukt. Hon skulle nog kunna sitta med en frukt i handen hela dagen om det gick. Och speciellt bananer är populärt.

Jag köpte igår en yoghurt med hjortron i igår till mig. Ingen annan som äter det.
Men Molly ville absolut ha i morse.
-Men du äter inte den sa jag till henne.
-Jag är en vampyr och vampyrer gillar sån yoghurt svarade hon mig.
-Du är väl ingen vampyr.
-Jo, jag har tappat 2 tänder som har vuxit upp. Men ingen fara mamma. Jag är bara vampyr på skolan.
Det kommer fram nya sidor hela tiden. Men det är ju i alla fall en lättnad att det bara är på skolan.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails